.درامدی بر هوش مصنوعی در نظام تعلیم و تربیت
کد مقاله : 1564-PHTEZN
نویسندگان
زهرا حسن زاده *1، مریم انصاری2
1دانشجوی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشکده علوم تربیتی،دانشگاه پیام نورقهدریجان، ایران.
2استادیار گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور ، تهران. ایران
چکیده مقاله
هدف این پژوهش بررسی کاربردها، مزایا، چالش‌ها و راهکارهای مربوط به استفاده از هوش مصنوعی (AI) در آموزش است روش این مقاله مروری بر ادبیات موجود در مورد هوش مصنوعی در آموزش است. منابع مورد استفاده شامل مقالات علمی، گزارش‌های پژوهشی و اسناد سیاستی است.یافته‌ها :هوش مصنوعی پتانسیل تحول نظام آموزشی را با شخصی‌سازی یادگیری، ارائه بازخورد خودکار، ارزیابی دانش‌آموزان، ایجاد محتوای آموزشی، مدیریت وظایف اداری و توانمندسازی معلمان دارد. با این حال، چالش‌هایی مانند مسائل اخلاقی، سوگیری الگوریتم‌ها، شکاف دیجیتالی و نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی نیز وجود دارد.نتایج: پیاده‌سازی مؤثر و اخلاقی هوش مصنوعی در آموزش می‌تواند منجر به بهبود کیفیت یادگیری، افزایش کارایی آموزش و ایجاد برابری آموزشی شود. با این حال، برای دستیابی به این مزایا، باید اقداماتی مانند تعیین اهداف و معیارهای واضح، انتخاب سیستم‌های هوش مصنوعی مناسب، آموزش معلمان و کارکنان مدارس، درگیر کردن ذینفعان، ایجاد قوانین و مقررات و ارزیابی و نظارت انجام شود.نتیجه‌گیری: هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند است که می‌تواند برای ارتقای کیفیت آموزش و یادگیری برای همه دانش‌آموزان استفاده شود. با یک رویکرد مدبرانه و مسئولانه، می‌توانیم از هوش مصنوعی برای ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای نظام آموزشی خود استفاده کنیم
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، آموزش و پرورش،الگوریتم‌های یادگیری ماشینی،شبکه‌های عصبی،چالش‌ها و مسائل حفظ حریم خصوصی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر