بررسی تغییر رویکرد کتاب های علوم تجربی و ارتباط آن با روش شناسی فلسفه علوم طبیعی
کد مقاله : 1548-PHTEZN
نویسندگان
فاطمه امیری *
هیات علمی
چکیده مقاله
در پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین تغییر رویکرد کتاب های علوم تجربی با فلسفه‌ی علوم طبیعی پرداخته می شود. این پژوهش یک مطالعه‌ی کیفی است که با روش توصیفی- تحلیلی انجام شده است. داده های حاصل در پژوهش به صورت کیفی تجزیه و تحلیل شده اند. برای گردآوری داده ها، از کتابهای درسی علوم تجربی پایه سوم مقطع ابتدایی سالهای مختلف استفاده شده است. بر اساس یافته های این پژوهش، کتابهای علوم تجربی پایه سوم ابتدایی، تغییر اساسی داشته اند. نشان داده شده است که مطالب درسی از آموزش مستقیم به سوی جهت گیری جدی به آموزش مهارتهای فرآیندی تغییر رویکرد داشته اند. این تغییر رویکرد به منظور استفاده از مزایای آموزش پژوهش محور انجام شده است. در نهایت بحث شده است که چرا چنین تغییر رویکردی نتایج مطلوب را در پی نداشته است.این تغییر رویکرد به منظور استفاده از مزایای آموزش پژوهش محور انجام شده است. در نهایت بحث شده است که چرا چنین تغییر رویکردی نتایج مطلوب را در پی نداشته است.
کلیدواژه ها
فلسفه علوم طبیعی، علوم تجربی، مهارت های فرآیندی (مهارتهای فرآیند علمی)
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر