آموزش فلسفه بر اساس اخلاق تدریس در دوره ابتدایی |
کد مقاله : 1519-PHTEZN (R1) |
نویسندگان |
سودا نادری *1، سوین موسوی اصل2 1دانشجوی کارشناسی ارشد 2دانشجوی کارشناسی |
چکیده مقاله |
یکی از دورههای مهم هر نظام آموزشی در جهان، دورهی ابتدایی است. بی شک یکی از مهمترین زمینه های اخلاق در آموزش ابتدایی مربوط به آموزش و تدریس و رعایت اخلاق در آن می باشد که وجود آن باعث افزایش اثربخشی در تدریس و افزایش یادگیری دانش آموزان در آموزش می باشد. یکی از روشهایی که میتوان به ویژه در دوران ابتدایی در بخش تعلیم وتربیت به آن پرداخت، برنامه آموزش فلسفه برای دانش آموزان است. فلسفه برای کودکان به عنوان یکی از برنامه های آموزشی است که این امکان را فراهم می آورد تا کودکان افکار پیچیده خود را شکل دهند. این برنامه نظام مند و تدریجی است که بیشتر برای کودکان 6 تا 18 سال طراحی شده است و می تواند روشی موثر بر تفکر و تخیل دانش آموزان باشد. هدف از انجام این تحقیق، بررسی آموزش فلسفه بر اساس اخلاق تدریس در دوره ابتدایی است. رویکرد به کار گرفته شده در پژوهش حاضر، کیفی و از نوع سنتزپژوهی می باشد که در 6 مرحله انجام گرفته است و سعی بر این است که ترکیب نتایج و یافته های پژوهش های گوناگون در خصوص عنوان پژوهش حاضر، اتفاق بیفتد. نتایج پژوهش نشان داد، آموزش فلسفه برای دانش آموزان در دوره ابتدایی، باید با دقت و رعایت اخلاق تدریس شکل بگیرد و باتوجه به اهمیت این موضوع در جریان آموزش، باید اقدامات و برنامه ریزی مناسبی در این زمینه شکل بگیرد. |
کلیدواژه ها |
کلید واژه: آموزش فلسفه، اخلاق تدریس، دوره ابتدایی. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |