واکاوی مفاهیم فن‌آوری، هوش‌مصنوعی و رسانه‌های آموزشی در توسعة عدالت آموزشی
کد مقاله : 1504-PHTEZN
نویسندگان
فاطمه رنجبرکهن *
دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی_دانشگاه فرهنگیان امیرکبیر_ البرز_ ایران
چکیده مقاله
نظام آموزشی کشور، مهم‌ترین سازمان جهت تعلیم و تربیت نیروی انسانی کارآمد است که نتیجة آموزش درست و اصولی آنها، زمینة رشد و پیشرفت جامعه را میسر ساخته و همچنین منجر به توسعه و گسترش عدالت آموزشی می‌شود. از جمله رسالت‌های مهم آموزش و پرورش، می‌توان به مهیا ساختن زمینه و امکانات لازم همچون رسانه‌ها و ابزار نوین آموزشی اشاره نمود که بستر ساز تحقق هدف مهم آموزش، یعنی یادگیری است. هدف پژوهش حاضر، معرفی فن‌آوری‌ها و بررسی کارآیی آنها در خصوص شیوة آموزش نوین دیجیتالی بر برابری فرصت‌های آموزشی است. این مقاله به صورت کیفی و شیوة مروری، با بررسی کتب، مجلات و مقالات داخلی و خارجی، نگاشته شده است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است فن‌آوری، هوش‌مصنوعی و سایر رسانه‌های آموزشی، نقش بسزایی در ترقی و تعالی نظام آموزشی کشور دارد و به موجب آن، زمینة عدالت آموزشی و به تبع آن، عدالت اجتماعی در جامعه فراهم می‌شود.
کلیدواژه ها
: رسانه‌های آموزشی، عدالت آموزشی، فن‌آوری، هوش‌مصنوعی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر