صلاحیت های حرفه ای معلمان (دانشی-بینشی، منشی-اخلاقی و عملی-مهارتی) |
کد مقاله : 1497-PHTEZN |
نویسندگان |
بهناز حمیدی1، مهین کیخانژاد2، زهرا قهری *3 1دانشجوی کارشناسی رشتهی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان رسالت زاهدان 2مدیریت آموزشی استادیار و عضو هئیت علمی دانشگاه فرهنگیان 3دانشجوی کارشناسی رشته ی آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان رسالت زاهدان |
چکیده مقاله |
بر اساس یافته های مطالعات، تعریف صلاحیت عبارت است از توانایی انجام فعالیتی که از مجموع دانش (دانش کاربردی کدگذاری شده و دانش ضمنی مبتنی بر تجربه)، مهارت (فنی و شناختی) و توانایی ادراکی تشکیل شده است. در هیچ جای دیگری به جز مدارس، نمیتوان اجتماعات بزرگ افرادی را دید که ساعت ها در کنار یکدیگر و ارتباط کاملا نزدیک با هم قرار داشته و بر هم تاثیر متقابل بگذارند. برای بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، ارتقاء صلاحیت های معلمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این جهت صلاحیت های حرفه ای معلمان نقش برجسته ای بر تربیت و یادگیری دانش آموزان دارند. در این مقاله با روش مرورپژوهی با ژرف نگری در مفاهیم روزمره حرفه ی معلمی به بررسی صلاحیت های حرفه ی معلمان و اهمیت این مبانی در تربیت معلم و تاثیر آن در ایران و جهان خواهیم پرداخت. این مقاله با ارائه راهکارها و پیشنهادهایی برای بهبود صلاحیتهای حرفهای معلمان به پایان میرسد. |
کلیدواژه ها |
صلاحیت،صلاحیت حرفه ای،تربیت معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |