مولفه های صلاحیت حرفه ای معلم تراز انقلاب با تاکید بر ساحتهای شش گانه تعلیم و تربیت و ارزیابی آن در نگاه مقام معظم رهبری
کد مقاله : 1477-PHTEZN
نویسندگان
محسن فتاحی اردکانی *1، سید محمد طاها میرشمسی2
1استادیار دانشگاه فرهنگیان
2دانشجوی کارشناسی آموزش الهیات و معارف اسلامی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهیدان پاکنژاد
چکیده مقاله
هدف از این پژوهش بررسی مولفه‌های صلاحیت حرفه‌ای معلم تراز انقلاب با تاکید بر ساحتهای شش گانه تعلیم و تربیت و ارزیابی آن در نگاه مقام معظم رهبری بود. این تحقیق از حیث هدف کاربردی بوده و از نظر جمع‌آوری داده‌ها، اسنادی و کتابخانه‌ای با روش توصیفی – تحلیلی است. یافته‌های این تحقیق بیانگر این بود که از منظر مقام معظم رهبری مربی تراز انقلاب اسلامی آنگاه قادر به تربیت متربیانی معتقد و متعهد در برابر خدا و دیگران است، که از ساحتهای؛ اعتقادی، عبادی و اخلاقی؛ سیاسی و اجتماعی؛ علمی و فناوری؛ اقتصادی و حرفه‌ای؛ زیستی و بدنی؛ زیبا شناختی و هنری برخوردار باشد. با در نظر گرفتن این ساحتها می‌توان با توجه به منظومه فکری رهبری و نگاه چند بعدی به معرفی معلم تراز انقلاب اسلامی، مولفه‌ها و ویژگی‌های متعددی را برای صلاحیت حرفه ای معلم تراز انقلاب اسلامی ذیل هر یک از این ساحتهای ششگانه استنتاج نمود.
کلیدواژه ها
صلاحیت حرفه ای، معلم تراز، تعلیم و تربیت، آیت الله خامنه ای
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر