تأثیر هوش مصنوعی در تحولات آینده تدریس تربیت بدنی و هنر
کد مقاله : 1459-PHTEZN
نویسندگان
مبینا بابائی1، مریم اصفهانی *2، فاطمه محمدخانی3
1دانشجوی کارشناسی رشته آموزش هنر، دانشگاه فرهنگیان
2گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889- 14665 تهران، ایران
3دانشجوی کارشناسی رشته تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
مقاله حاضر با استفاده از روش پژوهش کیفی، به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی بر تحولات آینده تدریس تربیت بدنی و هنر می‌پردازد. در این راستا، با جستجو در سایت ها و منابع معتبر علمی ، اسناد و مدارک مرتبط جمع‌آوری و سپس با استفاده از روش تحلیل کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. یافته‌های پژوهش نشان داد که هوش مصنوعی می‌تواند در جنبه‌های مختلف تدریس تربیت بدنی و هنر، از جمله برنامه‌ریزی درسی، ارائه بازخورد، شخصی‌سازی یادگیری و ارزیابی عملکرد، تحولات قابل توجهی ایجاد کند. مزایای بالقوه استفاده از هوش مصنوعی در این زمینه‌ها شامل افزایش کارایی و اثربخشی آموزش، شخصی‌سازی یادگیری، ارائه بازخورد فوری و دقیق و ایجاد فرصت‌های یادگیری جدید است. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در آموزش با چالش‌هایی مانند مسائل اخلاقی، هزینه و مقاومت در برابر تغییر نیز همراه است.
با وجود این چالش‌ها، هوش مصنوعی پتانسیل تحول قابل توجهی در تدریس تربیت بدنی و هنر را دارد. در سال‌های آینده شاهد استفاده فزاینده‌ای از هوش مصنوعی در این زمینه‌ها خواهیم بود.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، تربیت بدنی، هنر، آموزش، یادگیری
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر