تأثیر هوش مصنوعی در تحولات آینده تدریس تربیت بدنی و هنر |
کد مقاله : 1459-PHTEZN |
نویسندگان |
مبینا بابائی1، مریم اصفهانی *2، فاطمه محمدخانی3 1دانشجوی کارشناسی رشته آموزش هنر، دانشگاه فرهنگیان 2گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889- 14665 تهران، ایران 3دانشجوی کارشناسی رشته تربیت بدنی، دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
مقاله حاضر با استفاده از روش پژوهش کیفی، به بررسی تأثیرات هوش مصنوعی بر تحولات آینده تدریس تربیت بدنی و هنر میپردازد. در این راستا، با جستجو در سایت ها و منابع معتبر علمی ، اسناد و مدارک مرتبط جمعآوری و سپس با استفاده از روش تحلیل کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. یافتههای پژوهش نشان داد که هوش مصنوعی میتواند در جنبههای مختلف تدریس تربیت بدنی و هنر، از جمله برنامهریزی درسی، ارائه بازخورد، شخصیسازی یادگیری و ارزیابی عملکرد، تحولات قابل توجهی ایجاد کند. مزایای بالقوه استفاده از هوش مصنوعی در این زمینهها شامل افزایش کارایی و اثربخشی آموزش، شخصیسازی یادگیری، ارائه بازخورد فوری و دقیق و ایجاد فرصتهای یادگیری جدید است. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در آموزش با چالشهایی مانند مسائل اخلاقی، هزینه و مقاومت در برابر تغییر نیز همراه است. با وجود این چالشها، هوش مصنوعی پتانسیل تحول قابل توجهی در تدریس تربیت بدنی و هنر را دارد. در سالهای آینده شاهد استفاده فزایندهای از هوش مصنوعی در این زمینهها خواهیم بود. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، تربیت بدنی، هنر، آموزش، یادگیری |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |