بررسی نقش فلسفه برای کودکان در توسعه حرفه ای معلمان |
کد مقاله : 1458-PHTEZN |
نویسندگان |
هما ایمانی * استاد موظف گروه اموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان نسیبه تهران |
چکیده مقاله |
این پژوهش به بررسی نقش فلسفه برای کودکان برتوسعه حرفه ای معلم، با تمرکز بر مهارت های تفکر انتقادی معلمان، توانایی رسیدگی به مشکلات آموزشی، و توانایی ایجاد محیط های یادگیری جذاب و دانش آموز محور می پردازد. پژوهش به روش مرورنظام مندانجام شده است. یک جستجوی ادبیات جامع با استفاده از پایگاههای اطلاعاتی الکترونیکی انجام شد، و مطالعاتی که نقش فلسفه برای کودکان بر توسعه حرفهای معلمان را بررسی میکردند، بین سالهای 2010 تا 2020 به زبان انگلیسی منتشر میشدند، از طرح پژوهشی کمی یا کیفی استفاده میکردند و مورد بررسی همتایان قرار میگرفتند، شامل میشدند. نتایج بررسی نشان میدهد که فلسفه برای کودکان نقش مثبتی بر توسعه حرفهای معلم دارد، از جمله بهبود مهارتهای تفکر انتقادی، افزایش اعتماد به نفس در تدریس، و افزایش توانایی برای رسیدگی به مشکلات آموزشی. این بررسی همچنین عوامل کلیدی را که بر نقش فلسفه برای کودکان بر توسعه حرفهای معلمان تأثیر میگذارد، از جمله کیفیت برنامه، سطح حمایت ارائه شده توسط برنامه، و انگیزه و تعهد خود معلمان به برنامه، شناسایی میکند. یافتههای این بررسی پیامدهای مهمی برای سیاستگذاران، مربیان و محققان و دانشجو معلمان دارد و نقش فلسفه برای کودکان را برای بهبود توسعه حرفهای معلمان برجسته میکند. |
کلیدواژه ها |
فلسفه برای کودکان ،توسعه حرفه ای معلم، مهارت های تفکر انتقادی، مرور نظام مند |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |