بررسی آموزش و پرورش انسانگرایانه و مبانی فلسفی آن
کد مقاله : 1457-PHTEZN
نویسندگان
سعیده اکبری نژاد *
ندارم
چکیده مقاله
تدریس به صورت مؤثر ، نیازمند داشتن یک ساختار مناسب است که از دیدگاه نظری و عملی بهره مند باشد. در این مقاله از میان دیدگاه ها و رویکردهای مختلف در آموزش و پرورش، با تأکید بر دیدگاه انسان گرایانه و با استفاده از رویکرد فلسفی اگزیستانسیالیسم به عنوان پایه تئوریک آن، به بررسی این دیدگاه در آموزش و پرورش پرداخته شده است. همچنین برای تبیین بهتر دیدگاه فلسفی اگزیستانسیالیسم در سه سطح متافیزیک، معرفت شناسی و ارزش شناسی مورد مطالعه قرار گرفته است. با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری آموزش و پرورش بر جامعه و آینده ی نسل ها، این مقاله با استفاده از رویکرد کتابخانه ای به بررسی نظریه آموزشی انسان گرایانه و مبانی فلسفی آن در آموزش و پرورش می پردازد تا در نهایت بتواند با ارائه یک دیدگاه جامع از آموزش و پروش انسان گرایانه، به معلمان در درک بهتر این دیدگاه و بهرمندی از آن جهت تدریس کمک کند.
کلیدواژه ها
دیدگاه انسان گرایانه، مکتب اگزیستانسیالیسم، آموزش و پرورش، برنامه درسی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر