نقش دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش و تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی |
کد مقاله : 1446-PHTEZN |
نویسندگان |
افسانه مرزیه، سجاد سالارنیک *، سید مبین سجادی دانشگاه سیستان و بلوچستان |
چکیده مقاله |
امروزه تعلیم و تربیت از دشوارترین، ظریف ترین و پرثمرترین امور انسانی و امری پر ارج به حساب می آید. نقش دانشگاه فرهنگیان در این امر بسیار حساس،مهم، موثر و سازنده است.با ایجاد و گسترش دانشگاه فرهنگیان و ارائه برنامه های متنوع و متناسب می توان معلمانی تربیت کرد که مهارت ها و فنون لازم را در ابعاد انسانی و ادراکی کسب کنند و بتوانند از هنر، علم و تجربه خود در تبدیل انسان های خام به انسان های خلاق، بالنده و متعادل بهره گیرند. یکی از مهم ترین حوزه های آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان بحث تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی است که به عنوان سکاندار آموزش و تربیت و نیروی انسانی کشور مطرح هستند. مقام معظم رهبری در تکریم شخصیت و ویژگی های مطلوب معلم تراز انقلاب اسلامی می فرمایند:«یک کشور اگر بخواهد به سرافرازی برسد، به رفاه و غنا برسد، به علم و تفوّق علمی منتهی شود، اگر بخواهد مردم شجاع، آزاده، فهمیده، عاقل، خردمند و متفکر تحویل جامعهی بشری دهد، باید این زیرساخت اصلی را درست کند؛ زیرساخت تعلیم دوران کودکی و نوجوانی. این، شأن معلم است. » در این پژوهش که با روش توصیفی- تحلیلی و به روش کتابخانه ای صورت پذیرفته است قصد دارد تا به سوال« نقش دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش و تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی چیست ؟ » پاسخ دهد |
کلیدواژه ها |
نقش دانشگاه فرهنگیان ، معلم تراز انقلاب اسلامی ، آموزش و پرورش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |