بررسی میزان تناسب محتوای کتب دوره ابتدایی با معیارهای آموزش فلسفه به کودکان ازدیدگاه معلمان ابتدایی
کد مقاله : 1445-PHTEZN
نویسندگان
حسنعلی رجبی *1، امیرحسین قهرمانی2
1مدرس دانشگاه فرهنگیان
2آموزش و پرورش
چکیده مقاله
هدف از این پژوهش، بررسی میزان تناسب محتوای کتب ابتدایی با معیارهای آموزش فلسفه به کودکان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهرستان خدابنده است. جامعه مورد مطالعه شامل همه معلمان ابتدایی شهرستان خدابنده می باشد که جمعاً 602 نفر بودند. برای انتخاب حجم نمونه از بین معلمان تعداد128نفر با استفاده از شیوه تصادفی چند مرحله ای از جمعیت یاد شده انتخاب شدند.برای پاسخ به فرضیات پژوهش،پرسشنامه 40 سوالی تدوین شده وپس از اطمینان از روائی وپایائی آن(88/0)اطلاعات لازم گردآوری شده است.برای تجزیه وتحلیل داده ها به ترتیب از آزمون آلفای کرونباخ ،مجذورکای وتی تک نمونه ای استفاده شده است.نتایج تحقیق نشان می دهندکه:
نتایج تحقیق نشان داد که از نظرمعلمان ابتدایی،انتخاب محتوای کتب دوره ابتدایی با توسعه اندیشه های انتقاذی، ارتباط با تجربه های واقعی و بکارگیری داستان ها و مثال ها مطابقت دارد .
نتایج تحقیق نشان داد که از نظرمعلمان ابتدایی،انتخاب محتوای کتب دوره ابتدایی با توسعه اندیشه های انتقاذی، ارتباط با تجربه های واقعی و بکارگیری داستان ها و مثال ها مطابقت دارد .
کلیدواژه ها
محتوا- اندیشه های انتقاذی - تجربه های واقعی - داستان ها و مثال ها
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر