صلاحیت های حرفه ای معلمی(دانشی-بینشی، منشی- اخلاقی و عملی- مهارتی) |
کد مقاله : 1444-PHTEZN (R1) |
نویسندگان |
زهرا اشکوری، زینب حسنوند *، سارا علیرضایی آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
"صلاحیتهای حرفهای معلمان" یک موضوع اساسی در زمینه آموزش و پرورش است که تأثیر بسزایی بر کیفیت آموزش و یادگیری دانشآموزان دارد. این موضوع مورد توجه زیادی از سوی پژوهشگران و اهالی علم قرار گرفته و اهمیت بالایی در بهبود فرایند آموزشی دارد. در این مطالعه، به بررسی و تحلیل صلاحیتهای حرفهای معلمان پرداخته شده است. هدف این مقاله شناسایی صلاحیتهای دانشی، بینشی، منشی، اخلاقی، عملی و مهارتی معلمان است. با تأکید بر اهمیت این صلاحیتها در فرایند آموزش و پرورش، این مطالعه به معرفی و ارزیابی هر یک از این صلاحیتها میپردازد. روش تحقیق این مقاله روش کیفی تحلیل محتوا است که در نهایت همهی زیرمجموعه های صلاحیت ها که شامل 22 مولفه کلی بود در چهار حیطهی شناختی، عاطفی، مهارتی و بین فردی و اجتماعی آورده شد و مشاهده شد فراوانی صلاحیت های مهارتی و بین فردی و اجتماعی از همه بیشتر و فراوانی صلاحیت شناختی و عاطفی نسبتا کم تر بوده است. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: صلاحیت، حرفه ، معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |