نقش فضایمجازی در پیشبینی هویتاجتماعی معلمان ناحیهیک آموزش و پروش شهر زنجان |
کد مقاله : 1422-PHTEZN |
نویسندگان |
حسین حیدری * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف تعیین نقش فضایمجازی بر هویتاجتماعی معلمان ابتدایی ناحیهیک آموزش و پروش شهر زنجان در سال تحصیلی 1402-1401 صورت گرفته است. در پژوهش حاضر، با توجه به ماهیت موضوع مورد بررسی و نیز اهداف تحقیق، از روش توصیفی و از نوع همبستگی استفاده شده است. همچنین این پژوهش از لحاظ رویکرد کمی و از نظر هدف، کاربردی میباشد. چرا که میتواند مورد استفاده آموزش و پرورش قرار گیرد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان ابتدایی ناحیه یک شهر زنجان میباشد که در سال تحصیلی 1402- 1401 تدریس میکنند. و با توجه به روش پژوهش ابزار اصلی جهت جمعآوری دادهها و اطلاعات، پرسشنامه میباشد. برای تحلیل دادهها و فرضیههای آماری ازآزمون همبستگی پیرسون وآزمون ضریب همبستگی استفاده شد. این آزمونها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 26 انجام شد. یافتههای این پژوهش گویای این است که فضای مجازی با هویتاجتماعی رابطه معناداری دارد و فضایمجازی با افزایش کانالهای ارتباط اجتماعی بین افراد جامعه و خصوصاً معلمان شرایط را برای اجتماعی شدن، پذیرش اجتماع و شکلگیری هویتاجتماعی فراهم میکند. |
کلیدواژه ها |
فضایمجازی، هویت اجتماعی، معلمان، آموزش و پرورش |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |