روایتی از دانشگاه فرهنگیان به عنوان تربیت معلم توانمند |
کد مقاله : 1391-PHTEZN |
نویسندگان |
مولود قادریان *1، زهرا وحیدی2 1خیر 21- استاد مدعو گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
پژوهش فوق با هدف شناخت ویژگی های معلم توانمند و شرایط دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلم توانمند انجام شده است . روش پژوهش حاضرکیفی و با رویکرد روایت پژوهی می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجو معلمان پردیس فاطمه الزهرا اصفهان بودند. که با استفاده از نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس با تعداد 13 نفر از دانشجو معلمان در زمینه پژوهش حاضر مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام شد. پایایی مفاهیم اولیه مستخرج(کدهای باز) با استفاده از ضریب توافق هولستی 0.8بوده است. پس از انجام پژوهش، نتایج نشان داده است که دانشگاه فرهنگیان نهادی برای تربیت معلم توانمند می باشد لیکن این نهاد داری کاستی های گوناگونی می باشد که برای دستیابی به این هدف خطیر یعنی تربیت معلم توانمند لازم است به اصلاح انها بپردازد . نکته حائز اهمیت این است که تربیت معلم توانمند صرفا برعهده دانشگاه نمی باشد و دانشجو معلمان باید اهمیت جایگاه معلمی را درک کرده و خود به گسترش توانمندی های خود بپردازند . |
کلیدواژه ها |
تربیت، دانشگاه فرهنگیان، معلم توانمند |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |