نقش هوش مصنوعی در آموزش درس علوم تجربی دوره ابتدایی
کد مقاله : 1387-PHTEZN
نویسندگان
هانیه چگنی *
آموزگار ابتدایی، آموزش و پرورش منطقه سه، تهران، ایران
چکیده مقاله
هوش مصنوعی به‌طور فزاینده‌ای به زندگی ما نفوذ کرده است و تأثیر قابل‌توجهی در حوزه‌های گوناگون، ازجمله آموزش، داشته است. هوش مصنوعی نشان می‌دهد که چه دانشی در هر جنبه‌ای از تفکر موردنیاز است. چگونه باید آن دانش نشان داده شود. در این میان، نقش مهمی را هم در آموزش علوم تجربی دوره ابتدایی ایفا کرده است که باعث روش‌های جدید و نوآورانه‌ای در تدریس علوم تجربی شده است. در این پژوهش ما به بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش علوم تجربی در دوره ابتدایی پرداختیم؛ و از روش مرور و بررسی مقالات و منابع موجود در پایگاه‌های داده معتبر علمی فارسی و لاتین مانند مگ ایران، جهاد دانشگاهی، سیویلیکا و Google Scholar استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که با استفاده هوش مصنوعی می‌توان تجربیات علمی را شبیه‌سازی کرد، داده‌ها را تجزیه‌وتحلیل و اطلاعات را به‌صورت تصویری یا تعاملی ارائه کرد. این روش‌ها می‌توانند در بهبود درک مفاهیم علوم تجربی و رشد دانش‌آموزان مؤثر باشد.
کلیدواژه ها
هوش مصنوعی، آموزش، دوره ابتدایی، علوم تجربی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر