روایتی از خاطرات دوران دانش آموزی دانشجو معلمان
کد مقاله : 1352-PHTEZN
نویسندگان
مینا مرادی حبیب آبادی *1، منیره مصلحی2، زهرا وحیدی3
1دانشجو معلم کارشناسی آموزش ابتدایی، دانشگاه فرهنگیان.
2دانشجو معلم کارشناسی آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان
3دکترای برنامه ریزی درسی ، استاد مدعو گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی -888 56441 تهران، ایران
چکیده مقاله
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی خاطره ها و روایت های الهام بخش دوران دانش آموزی یک دانشجو معلم با درس گرفتن از آنها در آینده شغلی میباشد. این پژوهش یک تحقیق کیفی با رویکرد پژوهش روایی است. جامعه آماری آن دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه زهرا(س) است که چند روایت برجسته و الهام بخش به عنوان نمونه انتخاب شده است. در این پژوهش با استفاده از نمونه گیری ملاکی، خاطرات دانشجو معلمان ذکر شده است. ابزار پژوهش مصاحبه نیمه ساختار یافته است. پایایی مفاهیم اولیه مستخرج(کدهای باز) با استفاده از ضریب توافق هولستی 0.9 بوده است. جهت تجزیه و تحلیل داده های کیفی حاصل شده ، از کدگذاری باز ، محوری و گزینشی استفاده گردید. نتایج بدست آمده حاکی از آن بود که تجربیات دوران تحصیل دانشجو معلم در تدریس، نحوه برخورد با دانش آموزان موثر بوده است و میتواند با تجربه گرفتن از آنها در دوران خدمت به بهبود و بالا بردن کیفیت تدریس و آموزش خود بیفزاید.
کلیدواژه ها
توسعه حرفه ای معلم،خاطرات، دوران دانش آموزی، دانشجو معلم، روایت پژوهی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر