ارائه مفهوم پردازی جدید از ماهیت تدریس و توسعه حرفه ای معلمان مبتنی بر اندیشه ژیل دلوز در باب ماهیت تجربه یادگیری |
کد مقاله : 1345-PHTEZN |
نویسندگان |
فهیمه گندمی حسناوردی * هیات علمی دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
مساله اصلی این نوشتار ارائه تبیینی از مفهوم پردازی جدید از تدریس و فرایند توسعه حرفه ای مبتنی بر اندیشه ژیل دلوز در خصوص ماهیت تجربه یادگیری می باشد. این مفهوم پردازی مبنای مفهومی بسنده تری را برای ماهیت تدریس و پدیده توسعه حرفه ای فراهم ساخته که انتظارات متفاوتی را از حرفه معلمی به همراه دارد. پژوهش حاضر از نوع فلسفی است و نگارنده بوسیله روش مفهوم پردازی یا شکلگیری مفهوم که تمرکز اصلی آن بر تفسیر مجدد یا بازسازی جنبههایی از ساختارهای مفهومی موجود است که به دلایلی نابسنده به نظر میرسد، به مساله پاسخ داده است. برنامه های تربیت حرفه ای موجود به دلیل ابتناء بر یک فهم نابسنده از ماهیت پدیده توسعه حرفه ای ناکارامد عمل کرده اند. تبیین دلوز در باب ماهیت تجربه یادگیری منتهی به ارائه تعریف جدیدی از ماهیت تدریس ، فرایند توسعه حرفه ای و عاملیت معلم در این فرایند گشته است. |
کلیدواژه ها |
توسعه حرفه ای، تدریس، تجربه یادگیری، اندیشه دلوز |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |