ترغیب معلمان به استفاده از رویکرد داستانگویی در کلاس |
کد مقاله : 1343-PHTEZN (R2) |
نویسندگان |
مجتبی تجری *، سمیه صاحبی آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
امروزه، استفاده از روشهای تدریس متناسب با ویژگیهای دانشآموزان، به یکی از مهمترین دغدغههای نظام آموزشی تبدیل شده است، و نظام آموزشی درپی آن است که با استفاده از بسترهای مختلف زمینه کیفیت بخشی به نظام آموزشی را فراهم کند، در این راستا، ترغیب معلمان به استفاده از رویکرد داستانگویی در کلاس میتواند تاثیر زیادی بر جذابیت و اثربخشی آموزش داشته باشد. داستانگویی یکی از قدیمیترین و موثرترین روشهای انتقال دانش و اطلاعات است، در دورههای مختلف زمانی از آن به منظور افزایش کیفیت نظام آموزشی استفاده شده است، این در حالی است که نظریههای متعدید در این حوزه مطرح شده و بیان میکنند که با استفاده از روشی درست و مبتنی بر مبانی علمی بسترهای استفاده از داستان و داستانگویی در نظام آموزشی فراهم شد، در این راستا در پژوهش حاضر به مبانی نظری این حوزه و جایگاه آن در آموزش و یادگیری پرداخته میشود، تا بتوان به درک درستی از جایگاه این حوزه دست پیدا کرد. |
کلیدواژه ها |
نظام آموزشی، معلم، داستان گویی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |