فلسفه هوش مصنوعی و تحولات آینده دربرنامه درسی تربیت معلم |
کد مقاله : 1333-PHTEZN |
نویسندگان |
طیبه تجری *1، فاطمه دهقان2، وانیا رویانی3 1گروه آموزش علوم تربیتی،دانشگاه فرهنگیان،تهران ،ایران. 2دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان 3دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان گرگان |
چکیده مقاله |
هدف از پژوهش حاضر، بررسی فلسفه هوش مصنوعی و تحولات آینده دربرنامه درسی تربیت معلم، بود. این پژوهش بر اساس نظریه پدیدارشناسی، بهعنوان یکی از روشهای مطرح در پژوهشهای کیفی، انجام گردید. بر این اساس مشارکتکنندگان در مصاحبه به دو گروه تقسیم شدند: مهندسین کامپیوتر و معلمان ابتدایی. مصاحبه فردی تا زمان اشباع دادهها که مصاحبه با 17 نفر (7 مهندس کامپیوتر،10 معلم ابتدایی) ادامه یافت. در این راستا تحلیل یافتهها، بیانکننده آن بود که فلسفه هوش مصنوعی و تحولات آینده در برنامه درسی تربیت معلم، براساس انتظارات کلی، انتظارات جزئی، کارآمدی، سهولت در انتقال دانش، صرفه جویی در زمان، متمرکز شدن بر مسائل مهم تر، شخصی سازی کردن مسیر آموزشی، در دسترس قرار دادن آموزش، توانمند کردن تحصیلی و نقش هوش مصنوعی در تعامل با معلم صورت گرفت. در پایانبر اساس نتایج و یافتههای بهدستآمده رهنمودهایی برای استفاده از هوش مصنوعی در تربیت معلم در نظر گرفته شده است. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، تحولات آینده، برنامه درسی تربیت معلم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |