آموزش از دریچة نو |
کد مقاله : 1304-PHTEZN (R1) |
نویسندگان |
نیلوفر انصاری *1، نرگس کوسیایی2 1استاد مدعو 2عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان البرز |
چکیده مقاله |
آموزش یکی از مسائل بسیار مهم نظامهای تعلیم و تربیت است. منظور از آموزش، فرایند دوسویه یاددهی – یادگیری اطلاعات، مهارتها و نگرشهای مثبت درباره موضوعی است که متناسب با گروه سنی خاص و در شرایط زمانی معین به اجرا درآمده است. امروزه هدف از تعلیم و تربیت، تنها انتقال میراث فرهنگی و تجارب بشری به نسل جدید نیست؛ بلکه رسالت نظامهای آموزشی را ایجاد تغییرات مطلوب در نگرشها، شناخت ها و درنهایت رفتار انسان دانستهاند. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییرات مداومی که به وجود آمده است، روشهای نوینی نظیر بهرهمندی از هوش مصنوعی، بهعنوان یکی از عوامل، به کمک رسالت آموزش آمده است. این مقاله به روشهای بهرهمندی از هوش مصنوعی بهعنوان ابزار کارآمد نوین در آموزش پرداخته است. روش انجام این پژوهش، روشی توصیفی – تحلیلی است که با توجه به ماهیت و نوع پژوهش است. یافتههای پژوهش بیانگر آن است بهرهگیری از هوش مصنوعی بهعنوان ابزار کارآمد مفید در آموزش در کنار مزایا، معایبی نیز خواهد داشت. این یافتهها به پیشنهادهایی برای استفاده از هوش مصنوعی و پیشگیری از مشکلات احتمالی اشاره میکند. |
کلیدواژه ها |
آموزش، تعلیم و تربیت، روشهای نوین، هوش مصنوعی |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |