روایت‌پژوهی موقعیت عاطفی و آموزشی مدرسة جوادالأئمة ناحیة (2) استان قم
کد مقاله : 1296-PHTEZN
نویسندگان
معصومه عامری *1، محدثه عبدی خاوه2
1ذانشگاه فرهنگیان
2دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
هدف از کارورزی در دانشگاه فرهنگیان، آماده‌کردن عملیِ دانشجو معلمان برای حرفة معلمی است. در کارورزی (1)، دانشجو معلم به شناسایی و بررسی موقعیت‌های مختلف مدرسه از جمله موقعیت‌های عاطفی و آموزشی می‌پردازد. این شناسایی با روش مشاهدة تأملی و در قالب روایت ‌پژوهی صورت می‌گیرد مشاهدة تأملی کمک می‌کند تا از ظاهر گزاره‌ها فراتر برویم و از دیدگاه‌های مختلف به یک مسأله نگاه کنیم تا بتوانیم قضاوت بهتری داشته باشیم. در روایت‌ پژوهی حاضر، با استفاده از روش مشاهدة تأملی، به بررسی و ارزیابی موقعیت عاطفی و آموزشی مدرسة جوادالائمة ناحیه (2) استان قم در نیمسال اول سال تحصیلی 1402-1403 می‌پردازیم؛ در این راستا، هر موقعیت به طور جداگانه توصیف می‌شود و سپس هر گزاره مورد استنباط، بازنگری، مسئله یابی و کدگذاری قرار می‌گیرد. در نهایت نقاط ضعف و قوت مدرسه مورد شناسایی قرار می‌گیرد و در راستای برطرف‌کردن نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت آن گام برداشته می‌شود.
کلیدواژه ها
روایت‌پژوهی، مدرسه، موقعیت عاطفی، موقعیت آموزشی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر