رابطه بین مهارت کلامی با موفقیت شغلی و خلاقیت دانشجو معلمان
کد مقاله : 1295-PHTEZN
نویسندگان
ali monsef *
عضو هیات علمی پیمانی تمام وقت
چکیده مقاله
امروزه معلمان برای اینکه بتوانند کار خود را به خوبی انجام دهند نیازمند توانایی‌های متعددی هستند که از میان این تواناییها مهارتهای ارتباطی از اهمیت بسیاری برخوردار است. هدف اصلی این تحقیق رابطه بین مهارت کلامی با موفقیت شغلی و خلاقیت دانشجو معلمان بوده است. روش تحقیق از لحاظ هدف کاربردی از لحاظ روش انجام ، توصیفی- همبستگی و روش جمع آوری داده ها کتابخانه ای- میدانی بود. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود. جامعه آماری این پژوهش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان البرز می‌باشند که در سال تحصیلی 1402-403 مشغول به گذراندن واحد کاروزی4 بودند. با توجه به جامعه آماری، نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان برابر با 110 نفر تعیین شد. همچنین جهت گردآوری داده‌ها از نمونه‌گیری به شیوه تصادفی در دسترس استفاده شد که پس از توزیع 120 پرسشنامه تعداد 110 پرسشنامه صحیح جهت تجزیه و تحلیل آماری جمع آوری شد. تحقیق حاضر دارای 10 فرضیه می باشد که برای تحلیل فرضیات نیز از آزمون t گروه‌های مستقل برای بررسی تفاوت بین خلاقیت دانشجویان دختر و پسر و از آزمون رگرسیون برای پیش بینی متغیر مهارت کلامی استفاده می‌شود. در تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزار SPSS نسخه 20 استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد بین مهارت کلامی با موفقیت شغلی و خلاقیت دانشجو معلمان رابطه معناداری وجود دارد.
کلیدواژه ها
مهارت کلامی، موفقیت شغلی، خلاقیت، دانشجو معلم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر