بررسی تاثیر فضای آموزش مدرسه بر خوش بینی تحصیلی و کاهش بی میلی تحصیلی دانش آموزان
کد مقاله : 1280-PHTEZN
نویسندگان
سمانه خان احمدی *1، زهرا نقی لو2
1ندارم
2اموزگار
چکیده مقاله
فضای آموزشی مدرسه شامل جوانب مختلفی است که می‌تواند تأثیر مستقیمی بر فرایند یادگیری و تحصیل دانش‌آموزان داشته باشد پژوهش حاضر با هدف مطالعه بررسی تاثیرآموزش فضای آموزشی مدرسه بر کاهش بی میلی تحصیلی و خوش بینی تحصیلی انجام گرفته است این تحقیق از نوع همبستگی بوده که جامعهی آن را دانشآموزان دوره ابتدایی زنجان تشکیل میدهند حجم نمونه 245نفردانش آموز بود که با روش نمونه تصادفی طبقه ای نمونه برداری انتخاب شده اند. برای جمعآوری داده ها از پرسشنامه ها استفاده شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد مقدار F بدست آمده، برای هر دو متغیر در سطح آلفای 0۱/0 معنیدار میباشد (۰۱/0p<). بنابراین فرض صفر رد و فرض پژوهش مورد تایید قرار می‌گیرد. در نتیجه، فضای آموزش مدرسه تأثیر قابل‌توجهی بر خوش بینی تحصیلی و کاهش بی‌میلی تحصیلی دانش‌آموزان دارد. طراحی فیزیکی مناسب، امکانات و تجهیزات کافی، روحیه و فضای روانشناختی مثبت و تعاملات اجتماعی سازنده همه بهبود و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را تسهیل می‌کنند. بنابراین، توجه به بهبود و بهینه‌سازی فضای آموزش مدرسه می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد.
کلیدواژه ها
آموزش فضای آموزشی مدرسه ، بی میلی تحصیلی ، خوش بینی تحصیلی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر