ابزار ارزشیابی تحصیلی مبتنی بر هوش مصنوعی: چالش ها و راهبردها |
کد مقاله : 1259-PHTEZN |
نویسندگان |
محمدمهدی نامی *1، ابراهیم اصابت طبری2 1پردیس شهید چمران- دانشگاه فرهنگیان 2پردیس شهیدچمران دانشگاه فرهنگیان |
چکیده مقاله |
هوش مصنوعی صنایع مختلف را متحول نموده و آموزش نیز از این قاعده مستثنی نیست. پیشرفت سریع در فناوری هوش مصنوعی برای معلمان و متخصصان ارزشیابی آموزشی جهت تقویت و بهبود تجارب تدریس و یادگیری ضروری شده است. ابزارهای ارزشیابی مبتنی بر هوش مصنوعی از هوش مصنوعی برای ارزیابی عملکرد دانشآموز، ارائه بازخورد و شخصیسازی تجربیات یادگیری استفاده میکنند. این ابزارها دادهها را از منابع مختلف، از جمله پاسخهای دانشآموز، تعاملات، و پیشرفت تحصیلی تجزیه و تحلیل میکنند تا بینشهایی را در مورد نیازهای یادگیری فردی ارائه دهند. بنابراین، هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که شیوه ارائه و ارزشیابی آموزش را متحول کند و در نهایت منجر به نتایج آموزشی بهتر برای دانش آموزان شود. این مقاله به اهمیت ابزارهای ارزشیابی مبتنی بر هوش مصنوعی، نقش معلمان در ارزشیابی مبتنی بر هوش مصنوعی، چالش های استفاده از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در ارزشیابی آموزشی و در نهایت، راهبردهایی برای رسیدگی و رفع این چالش ها و افزایش اثربخشی ارزشیابی آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می دهد. با توجه به مزایا و محدودیت های کاربرد هوش مصنوعی در ارزشیابی آموزشی، مربیان، سیاست گذاران و ذینفعان ضمن همکاری با یکدیگر، استراتژی هایی را توسعه دهند که مزایای هوش مصنوعی در ارزشیابی آموزشی را به حداکثر و ریسک های مرتبط را به حداقل برسانند. هوش مصنوعی در ارزشیابی آموزش در نهایت می تواند آموزش را متحول کرده، نتایج یادگیری را بهبود بخشد و دانش آموزان به مهارت های موردنیاز جهت موفقیت در قرن 21 مجهز نماید. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، ارزشیابی آموزشی، ابزارهای مبتنی بر هوض مصنوعی، فناوری. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |