بررسی نقش اخلاق و صلاحیت حرفه ای معلمان در سند تحول بنیادین
کد مقاله : 1220-PHTEZN
نویسندگان
صدیقه قنبری زاده *1، مرضیه قنبری زاده2، راضیه قنبری زاده3
1کارشناس امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
2کارشناس حسابدار و جمعدار اموال دانشگاه فرهنگیان
3دبیر متوسطه دوم
چکیده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین نقش اخلاق و صلاحیت حرفه ای معلمان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش راهکار 4-11، ایجاد نظام ارزیابی صلاحیت معلمان شامل شایستگی های اخلاقی اعتقادی، انقلابی، حرفه ای و تخصصی و ارزشیابی متناسب با مبانی و اهداف راهبردی می باشد. روش اجرای این پژوهش توصیفی است و ابزار گردآوری اطلاعات کتابخانه ای استفاده شده است. موفقیت هر نظام آموزشی در حد تعیین کننده ای به دانش و مهارت و شایستگی های معلم بستگی دارد. معلمی که از نظر اخلاقی و صلاحیت حرفه ای خود را ارتقا داده است می تواند الگویی برای دانش آموزان باشد. معلم، مهم ترین عضو نظام آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت و اخلاق و همچنین در فرآیند یاددهی – یادگیری می باشد. جهان هر روز با سرعت پیشرفت تکنولوژی رو به رو است، معلمان نیز باید از اولویت اخلاق و صلاحیت حرفه ای کارآمدی برخوردار باشند زیرا آموزش های اولیه در جهان امروز چندان سودمند نخواهد بود، بنابراین معلمان باید سراسر عمر خویش دانش، آگاهی و اطلاعات، خود را روزآمد کنند تا مسیر پیشرفت برای آنها همیشه هموار باشد. رشد اخلاق و صلاحیت حرفه ای معلم در سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت به پرورش جسمی، روحی، عقلی، عاطفی، اجتماعی و معنوی فراگیران کمک می کند و انسانهایی در اقصی نقاط جهان پرورش می یابند که از نظر اخلاق و صلاحیت حرفه ای متعهد و مسئولیت پذیر و پایبند به ارزشهای اخلاقی و از جایگاه عقلی بالایی برخوردار می شوند تا به جامعه خویش صادقانه خدمت کنند.
کلیدواژه ها
اخلاق، صلاحیت حرفه ای، معلمان،سند تحول بنیادین
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر