نقش معلم در اجرای تربیت تمام ساحتی
کد مقاله : 1163-PHTEZN
نویسندگان
مهسا نجفی نژاد *
دانشگاه فرهنگیان
چکیده مقاله
در این مقاله به فعالیت های معلمان در حیطه عمل به تربیت تمام ساحتی پرداخته شده و ابعاد کار معلمان را در مدرسه و در ارتباط با دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از نگارش این مقاله تعیین نحوه اثربخشی معلم در اجرای تربیت تمام ساحتی می باشد. روش به کار رفته کتابخانه ای و تحلیل محتوا می باشد. با توجه به ماهیت موضوع و محدودیت جامعه پژوهش نمونه گیری انجام نشد و کل جامعه تحلیلی مورد مطالعه قرار گرفت. ابزار جمع آوری اطلاعات تحلیل محتوا بود و از طریق تحلیل کتب، مقالات و اسناد مرتبط به تبیین مسئله پرداخته شده است. به طورکلی می توان نتیجه گرفت که نقش معلمان از اهمیت بسیاری برخور دار است. معلمان در کلاس درس از طریق رعایت موارد متعددی می توانند در اجرای تربیت تمام ساحتی نقش بی بدیلی را اجرا کنند؛ از جمله: توجه به تفاوت فردی،روش تدریس متناسب، رعایت انصاف ، خلاقیت ، ایجاد تعامل و کارگروهی و بهره گیری از تکنولوژی که باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد.
کلیدواژه ها
کلیدواژه ها: معلم، تربیت، تمام ساحتی، روش تدریس، تکنولوژی
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر