بررسی مزایا و معایب هوش مصنوعی در آموزش و پرورش |
کد مقاله : 1151-PHTEZN |
نویسندگان |
سهیلا علوی * آموزش و پرورش |
چکیده مقاله |
تعلیم و تربیت، پیوسته یکی از دغدغههای نظام آموزشی کشور بوده و هست. واژهای که فرایندی پیچیده را در خود جای داده و خانوادهها و نظام آموزشی مداوم در تلاشاند این فرآیند را با توجه به امکانات و ضروریات آن عصر، بهتر و سریعتر به سر منزل مقصود برسانند. در این میان، مدتی است که چالش تازهای به نام استفاده از فناوری اطلاعات، پیش روی سیاستگذاران و دستاندرکاران نظام آموزشی کشور در سطح ملی و نیز مدارس قرار گرفته است. از آنجا که میزان توفیق و کارایی این نهادهای آموزشی به طور مستقیم به نحوه درک، ارزیابی، برخورد و بهرهگیری از این فناوری در پژوهش، برنامهریزی و آموزش بستگی دارد و حرکتی چنین، بدون روشن شدن حیطههای مفهومی این فناوری امکانپذیر نمیباشد، لذا این مسئله انگیزهای شد که تلاشی در حد توانایی برای طرح مزایا و معایب فناوری در آموزش و پرورش بررسی شود، لذا هدف پژوهش حاضر مطالعه بررسی کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و پرورش است. روش تحقیق از نوع مروری و کتابخانهای است . نتایج پژوهش نشان داد که، فناوری هوش مصنوعی میتواند به معلمان کمک کند تا محتوای هوشمندی ایجاد کنند که تدریس و یادگیری را برای آنها و دانشآموزان آسانتر میکند. این فناوری میتواند وظایف اداری مانند نمرهدهی را خودکار کند و به صرفهجویی در زمان معلمان کمک کند، در این صورت میتوانند بر دیگر جنبههای مهم تدریس تمرکز کنند. همچنین، معلمان میتوانند با استفاده از هوش مصنوعی با بهترین مثالهای کاربردی به بهبود یادگیری دانشآموزان کمک کنند. |
کلیدواژه ها |
هوش مصنوعی، آموزش و پرورش، مزایا و معایب |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |