بررسی رابطه صلاحیت حرفه ای معلم با کارآمدی شغلی و تاب آوری شغلی معلمان شهر شیراز
کد مقاله : 1124-PHTEZN
نویسندگان
سعیده قصیری *1، حسین افلاکی فرد2
1اداره آموزش و پرورش
21- گروه آموزش علوم تربیتی ،دانشگاه فرهنگیان،تهران،ایران
چکیده مقاله
صلاحیت حرفه ای معلمان به عنوان یک جنبه حیاتی در تعیین موفقیت نتایج آموزشی شناسایی شده است(پررا و همکاران، 2018). هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه صلاحیت حرفه ای معلم با کارآمدی شغلی و تاب آوری شغلی معلمان شهر شیراز است. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی-پیمایشی بود. جامعه آماری مورد مطالعه کلیه معلمان شهر شیراز بودند. روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده بود و در مجموع 306 پرسشنامه قابل قبول جمع‌آوری شد. ابزار گردآوری اطلاعات در تحقیق حاضر شامل پرسشنامه استاندارد بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق حاضر از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارهای SPSS استفاده شد. با توجه به آزمون ضریب همبستگی پیرسون به عمل آمده و نتایج ارائه شده در جدول2 مشاهده می‌شود که بین صلاحیت حرفه ای معلم با کارآمدی شغلی ( 05/0≥001/0= Pو 701/0=r )، ارتباط معنی داری وجود دارد، و بین رابطه صلاحیت حرفه ای معلم در تاب آوری شغلی معلمان ( 05/0≥001/0= Pو 650/0=r )، ارتباط معنی داری وجود دارد،
کلیدواژه ها
صلاحیت حرفه ای معلم، کارآمدی شغلی تاب آوری شغلی، معلمان، شهر شیراز
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر