نقش معلم در کاهش مشکلات زبان آموزی مورد پژوهانه: معلم عربی
کد مقاله : 1107-PHTEZN
نویسندگان
پوران رضائی چوشلی *
پوران رضائی چوشلی، گروه آموزش زبان و ادبیات عربی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889-14665 تهران، ایران.
چکیده مقاله
آموزش زبان دوم یا خارجی اگر مطابق استانداردهای مطالعه شده جهانی نباشد، بی‌علاقگی فراگیران را به دنبال دارد، درس زبان عربی در برنامه درسی، بنا دارد در سطح مبتدی، زبانی غیر از زبان مادری را به دانش‌آموزان آموزش دهد، از این رو معلمان درس زبان عربی باید علاوه بر دانش رشته تخصصی خود، باید با علم آموزش زبان نیز آشنا بوده و از دستاوردهای این علم بهره‌مند گردند، تحقیقات نشان می‌دهد دانش‌آموزان نسبت به درس زبان عربی بی‌رغبت هستند، پژوهش حاضر در نظر دارد دلیل این بی‌رغبتی و نقش معلم در کم کردن آن را روشن کند، این نوشتار با هدف تبیین مشکل عربی‌آموزی دانش‌آموزان و طراحی راه حل‌هایی برای برون رفت از این مشکل در بستر توصیفی- تحلیلی با تکیه بر مطالعات کتابخانه‌ای، انجام گرفت، نتایج پژوهش نشان داد معلم به عنوان تسهیل‌گر آموزش، در بهبود بخشیدن رابطه بین دانش آموزان و زبان عربی نقش تعیین کننده‌ای ایفا می‌کند.
کلیدواژه ها
آموزش زبان، زبان دوم، معلم، درس عربی.
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر