تبیین دانش معلمان در راهبردهای یاددهی-یادگیری |
کد مقاله : 1079-PHTEZN (R1) |
نویسندگان |
مرضیه جمالی *1، پروانه مهرجو2 1دانشجوی ارشد تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش دانشکده علوم تربیتی،دانشگاه پیام نورمیاندواب، ایران. 2استادیارو عضو هیات علمی ، گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور ،تهران ، ایران |
چکیده مقاله |
این پژوهش به بررسی آگاهی معلمان از راهبردهای تدریس و یادگیری پرداخته است. هدف اصلی این پژوهش بررسی و تحلیل دانش معلمان در مورد استفاده از راهبردهای یاددهی و یادگیری بود. برای انجام این پژوهش از روش کیفی استفاده شد و داده ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته جمع آوری شد و دانش معلمان با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که دانش معلمان در این زمینه متنوع و پیچیده است و میتواند به طور مستقیم بر بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری تأثیر بگذارد. بر اساس این یافته ها، بر ضرورت آموزش و تربیت مستمر معلمان در این زمینه تاکید می شود. همچنین یافته ها نشان می دهد که دانش راهبردی بر یادگیری دانش آموزان تأثیر می گذارد. این بدان معناست که استفاده معلمان از راهبردهای یاددهی-یادگیری مناسب می تواند به یادگیری بهتر دانش آموزان کمک کند. بنابراین توصیه می شود برنامه های تربیت معلم با هدف ارتقای دانش و مهارت های آنان در استفاده از راهبردهای یاددهی و یادگیری طراحی و اجرا شود. |
کلیدواژه ها |
راهبردهای یاددهی، راهبردهای یادگیری، دانش معلمان. |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |