بررسی چالش ها و فرصتهای تربیت معلم تراز در فلسفه تربیتی جمهوری اسلامی ایران ‌با نظریه پخش
کد مقاله : 1041-PHTEZN (R1)
نویسندگان
رضا دادگر *
گروه آموزش معارف اسلامی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی 889 – 14665 تهران، ایران.
چکیده مقاله
تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی از جمله مسئولیت های مهمی است که در اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مورد تاکید فلسفه تربیتی جمهوری اسلامی بوده است چگونگی ایده پردازی، پیدایش، مشارکت و گسترش محتوای این خواسته در مراکز مختلف و تلاشهای انجام شده در بستر علمی فرهنگی اجتماعی و رسیدن به جایگاه های تعریف شده با چالشهای و فرصتهایی همراه بوده است؛ این پژوهش به صورت توصیفی- تحلیلی به روش کتابخانه ای با توجه به نظریه پخش سامان یافته است این نظریه از نظریات رایج رشته جغرافیای انسانی بوده که به تبیین گسترش هر نوع نوآوری فکری یا فیزیکی می پردازد که در این تحقیق به بررسی چالش ها و فرصتهای تربیت معلم تراز در فلسفه تربیتی جمهوری اسلامی ایران ‌با نظریه پخش و انتشار نوآوری ها و گسترش ایده ها و اندیشه های علمی فعالان، پژوهشگران و مدیران در این زمینه پرداخته شده است. یافته های این بررسی نشان می دهد که تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی عنوان هدفی ارزشمندی از تلاشهای ارزنده در زمینه عملیاتی کردن اهداف مدنظر در اسناد بالادستی و فلسفه تربیتی جمهوری اسلامی ایران دارای علت های گسترش و پیشرفت، چگونگی رواج و توسعه، مسیرها و مجاری پیشرفت آن و همچنین علت توقف و علل گسترش مجدد و نیز پایداری در برخی زمینه ها و کنارگذاشتن سایر موارد دیگر بوده است؛
کلیدواژه ها
تربیت معلم، تربیت معلم تراز انقلاب اسلامی، فلسفه تربیتی جمهوری اسلامی ایران، نظریه پخش، چالش های تربیت معلم، فرصتهای تربیت معلم
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی