واکاوی ویژگی های عصرپساپست مدرنیسم به منظور ارائه دلالت های آن بر فرایند تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان |
کد مقاله : 1033-PHTEZN |
نویسندگان |
مصظفی زباندان1، اکبر پناهی درچه *2 1پژوهشکر آزاد 2عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان اصفهان |
چکیده مقاله |
این پژوهش با هدف کلی واکاوی ویژگی های عصر پسا- پست مدرنیسم به منظور ارائه دلالت های آن بر فرایند تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان انجام شده است. این مطالعه در واقع از نوع کیفی است که مطالعات آن به صورت کتابخانه ای انجام شده است. روش مورد استفاده در این پژوهش از نوع اسنادی و تحلیل محتوا بود و جامعه پژوهش کلیه ی مقالات و اسناد موجود، مرتبط و در دسترس در باره فلسفه وجودی عصر پسا - پست مدرنیسم بوده و ابزار جمع آوری و نگهداری اطلاعات هم فیش انتخاب شد. در این پژوهش ضمن بیان ویژگی های فلسفی عصر پسا پست مدرنیسم از طریق تجزیه و تحلیل داده ها به ارائه دلالت های تربیتی این عصر بر فرایند تربیت معلم پرداخته شد. در زمینه نتایج این پژوهش طی جداول مجزا، ویژگی های پسا پست مدرنیسم و همچنین صلاحیت های حرفه ای معلمان مربوط به این دوره ترسیم شد. در نتیجه صلاحیت های معلمی در سه حیطه دانشی-بینشی، منشی-اخلاقی و مهارتی-عملی دسته بندی شد و در پایان پیشنهادات عملی و اجرایی برای تقویت توانایی مربیان و معلمان برای مقابله با چالش های آن ارائه گردید. |
کلیدواژه ها |
پست مدرنیسم، پسا پست مدرنیسم، معلم، صلاحیت های حرفه ای، هزاره سوم |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارائه شفاهی |